Tylko praca i uzdolnienia decydują tu o pozycji jednostki w społeczeństwie i stanowią zasadnicza podstawę jej udziału w dochodzie narodowym.Saint-Simon pragnął zachować własność prywatną, ale chciał ograniczyć ją i podporządkować interesom społecznym: rozumiał on, że zorganizowanie społeczeństwa jako stowarzyszenia ludzi pracy, a całej gospodarki jako wielkiego, jednolitego warsztatu produkcyjnego wymaga planowego kierowania produkcją i planowego wiązania z nią pracy naukowej i kulturalno-oświatowej. W przyszłym ustroju władza państwowa przekształci się z aparatu rządów politycznych nad ludźmi w aparat zarządzania rzeczami, kierowania procesem produkcji i rozdziału wytworzonych dóbr materialnych. Rewolucję Saint-Simon uważał za najbardziej radykalną drogę przemian społecznych, ale sądził, że należy jej unikać. Industrializm może zapanować drogą naturalnego rozwoju historycznego. Wystarczy by najbardziej wpływowe jednostki zrozumiały wyższość ustroju industrialnego i zechciały go stopniowo wprowadzić. Po śmierci Saint-Simona jego uczniowie kontynuowali propagandę nauki swego mistrza i starali się ją rozwijać dalej. W dalszym rozwoju zatracił jednak postępowy charakter, nabrał cech raczej sekty religijnej propagującej miłość bliźniego i solidaryzm społeczny. Krytyka kapitalizmu została złagodzona, uwypuklano coraz bardziej jego pozytywne — zdaniem — cechy:
System reklamy Test
biuro księgowe białystok
Biuro księgowe Gliwice
Biuro księgowe Lublin
Biuro księgowe poznań
biuro księgowe warszawa
emerytura
faktura
kredyty
lokata bankowa
mieszkania katowice
Rozmowa kwalifikacyjna Opole
Rozmowa kwalifikacyjna Wrocław
- Lipiec 2018 (1)
- Wrzesień 2017 (9)
- Sierpień 2017 (12)
- Lipiec 2017 (17)
- Czerwiec 2017 (9)
- Luty 2017 (3)
- Styczeń 2017 (5)
- Październik 2016 (1)
- Sierpień 2016 (1)
- Lipiec 2016 (1)
- Luty 2016 (1)
- Grudzień 2015 (24)
- Listopad 2015 (22)
- Październik 2015 (35)
- Wrzesień 2015 (19)
- Sierpień 2015 (25)
- Lipiec 2015 (12)
- Czerwiec 2015 (24)
- Maj 2015 (16)
- Styczeń 1970 (4)
Leave a reply